San Diego

 
Nu har det gått några dagar igen, så vi har väldigt mycket att dela med oss av. Jag ska försöka få med så mycket som möjligt :)
 
Vi lämnade Santa Monica ganska tidigt i fredags för att rulla längs med kusten och kolla in lite olika ställen på vägen ner till San Diego. 
Första stället vi snurrade runt i var San Pedro, jag vet inte riktigt varför jag ville spana in det. San Pedro är en stad som är uppbyggd runt hamnen. Så det kändes som att hela staden kretsade runt just den. Transport/logistik- nörd som jag är tyckte jag det var riktigt fränt att se alla dessa tusentals burkar (containers) överallt. 
 
Stopp nr två var i Long Beach, och nr tre i Seal Beach. Här var siktet inställt på frukost men det misslyckades vi med totalt! Istället blev det bara att spana in pirarna och sen åka vidare då vi var vrålhungriga. 
Sen stannade vi i Huntington och vi skulle äntligen få en god frukost. När vi fått beställa och väntade på maten gick deras gaslarm, så brandkåren åt väl upp vår mat i stället, när vi hade evakuerats. Vi bestämde oss för att åka vidare till Newport Beach och där blev det en lunch på Boadwayen istället. Kollade även in lite marinor och olika kåkar. Efter det åkte vi vidare till Laguna Beach, där hade vi bilivit tipsade om att spana in On top of the world. Och det var verkligen fantastisk utsikt, och även en himla massa fina hus. 
Vi gillade Newport Beach och Laguna Beach bäst, mycket trevliga samhällen! 
Vår näst sista anhalt för dagen blev en Outlet i Carlsbad. 
 
Slutligen gick vår färd mot San Diego där vi checkade in runt 19-tiden. Där kan man snacka kontraster, från det fina 2500 kr/natt- hotell vi kom ifrån möttes vi av en illaluktande hall med en brant trappa klädd i spygrön/brun heltäckningsmatta. Öppnar dörren till vårt 450 kr-rum, och det är ju inte bättre.. Samma äcklicka matta senast tvättad år 1959, smutsiga äckliga handdukar som dukar, ett täcke helt utan påslakan, sängen är inklädd i galon (för att lätt kunna torka bort spåren som man skulle råka mörda någon?) kletiga persienner och den första tv'n som kom ut med fjärrkontroll (testade dock inte om den  funka) och kanske värst av allt- stanken! Det var även fruktansvärt lyhört, det var ingen skillnad på om fönstren var öppna eller stängda. Tack och lov är vi inte så känsliga för det. Det enda som inte gick att klaga på var läget, det låg mitt i Gaslamp district. Ganska snabbt kopplade vi upp oss (på det i princip obefintliga wifi som hade utlovats) och började vi kolla runt vad det fanns för möjligheter att boka ett annat hotell. Men 4 nätter för min. 2500 kr/natt, kändes surt. Vi tänkte att vi testar och så får vi se. 
Rätt över gatan fanns en pub, vi gick dit och hällde i oss några öl och att samla oss mod inför vår första natt i råttboet. 
Under lördagen hade vi planerat att göra lite utflykter, men efter att hela förmiddagen gått åt att kolla om det fanns några andra hotell samt bokat för kommande nätter så var kl nästan 13 när vi var klara. Vi bestämde oss för att dricka öl istället :)
Efter att ha gått runt till flera olika sportsbarer och frågat dom skulle visa supercross, så var det tillslut någon som rekomenderade Hooters. Efter att ha kollat på cross och tuttar begav vi oss till rummet för att fixa till oss lite. 
När vi var klara gick vi till Coyote Ugly, och jävlar så fränt! Min absoluta favvofilm, fast på riktigt :) 
Där träffade vi ett annat par som vi sen gick vidare med till en nattklubb, det var ritkigt trevligt! 
 
På söndagen när vi piggnat till åkte vi till en Outlet och shoppade lite(?) och sen vidare och kollade på gränsen till Mexico. Därefter åkte vi uppåt igen och kollade på ett museum som var på ett gammat stridsfartyg, med massa flygplan och helikoptrar på. Rätt fräckt att ett sånt as kan flyta. Vi avslutade dagen med att ta en tur till La Jolla, ooo sicken härlig liten stad! Ångesten steg hos oss för att än en gång behöva återvända till vårt hotell. När vi kom åter bestämde vi oss för att vi biter ihop och ligger natten som var (då klockan var så mycket) och att vi skulle checka ut dagen efter (en dag tidigare). Det är det bästa beslutet Isak tagit :)
 
Måndag
Idag har vi varit på SeaWorld, och vet ni vad? Jag har badat med delfiner :) Äntligen har jag utnyttjat min studentpresent 5 år senare! 
Det var helt fantastiskt, jag fick pussa och krama på dom, dansa med dom och åka med dom, så himla härligt :)
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det mer än att jag är lyrisk :)
Från att vara jätteglad för att jag fick känna på en delfin tidigare under dagen, till att faktiskt få bada med dom!
 
SeaWorld parken var jättefin! Utöver upplevelsen att simma med delifiner älskade jag att få se späckhuggarna, vilka fantastiska djur! Dock skulle jag inte vilja bada med dom :)
 
När vi var klara på SeaWold skydade vi oss för att hämta våra färdigpackade väskor, med ett leende på läpparna för att för sista gången någonsin behöva beträda eländet igen. Idag har vi kört ungefär 20 mil och stannat till i Palm Springs. Här hade Isak Medgång Månsson råkat boka in oss 19/5. Men eftersom vi kom så sent och inte hade någon bokning fick vi en svit för samma pris (415kr) och det är jättefint :) 
Imorgon ska vi rulla 57 mil till en liten western- ort som heter Williams. Därifrån har vi bara en timmes bilresa till Grand Canyon på onsdag. 
Vår plan är att ankomma Las Vegas på onsdag kväll och återkommer då med en uppdatering :)
 
Må så gott! 
Isak o Bella
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0