Williams, Arizona

Hej hej, 
 
Vi har väl egentligen inte så mycket att berätta då vi har åkt närmre 60 mil idag. :)
Jag försökte lägga in lite bilder imorse, med dessvärre tog det typ 3 minuter per bild att ladda upp och det var ganska krångligt. Jag ska försöka slänga in nån bild lite då och då istället, men kommer troligen lägga upp en stor del av bilderna på facebook när vi kommit hem, så att ni får ta del av dom. 
 
Efter att ha packat om och donat i morse, insåg vi att vi har shoppat nästan 23 kg kläder (bara ett par skor- LOVAR), nu är det inte många kilo kvar innan vi åker dit för övervikt (på väskorna). :) Jag hoppas att dom inte haffar oss för övervikten på oss själva på vägen hem, då vi äter så gott hela tiden! 
 
Innan vi lämnade Palm Springs åkte vi upp på ett av de gigantiska bergen som omslukar staden. Berget var 3600 m högt, när vi kommit knappt halvvägs var det linbana sista biten upp. Tyvärr ballade jag ur när jag såg ahur brant det var! Det var nästan spikrakt uppåt! 
Sen började vår färd genom öknen. Vilka raksträckor dom har! Åkte på en väg där det var 10 mil raksträcka, helt galet. Åkte på en annan väg i 6 mil och mötte enbart 2 bilar..
Landskapet är helt otroligt, mycket berg och stenar att titta på för min del. Och när bilen börjar vingla längs med vägen har Isak hittat nån fin elledning att kolla på :)
 
Men nu är vi i Williams, vi kom hit strax före det blev mörkt och det var som taget ur en film. En riktig liten guldklimp med westernkänsla. Route 66 har tidigare gått här igenom, kändes nästan som det uppimpade Kylarköping från filmen "Bilar". Vi hittade en restaurang som var sååå fräck, tänk er den mest amerikanska restaurang som går att hitta längs med 66:an, med plåt och skyltar.. Jag kan verkligen inte förklara, jag får lägga upp bilder istället :) Och som vi har längtat- har vi äntligen ätit vår första riktiga köttbit. Det var bara så himla gott. Vi åt så mycket att vi knapp orkade dricka upp ölen :) Nu är vi åter på vårt braiga motell och ligger i sängen och tycker synd om oss själva för att vi har ätit så mycket, igen. :)
 
Imorgon rullar som sagt Mustangen mot Grand Canyon och Las Vegas. 
 
See you in Vegas baby!
 
Isabelle o Isak
Mamma Månsson
2014-05-01 @ 20:39:46

Stenhögar o elledningar. vilken tur att ni har olika intressen haha. Krossen är hos oss i helgen o han hälsar så gott till sina föräldrar. Kör försiktigt.
Kram

Svar: Visst är det :) åh så mysigt för krossen (och er) :) pussa på honom massa från oss!!! :) kramar
ii.blogg.se

Morbror
2014-05-02 @ 09:03:57

Jag blir imponerad av hur bra du skriver, och hur du berättar er historia. Hoppas ni får en fortsatt bra resa, och nu ser jag fram emot nästa berättelse. Kör lugnt, och stor kram

Svar: Så kul, tack :) stort tack, hoppas att allt är gott med dig och Veerle. Kramar
ii.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0