Sommarbloggen

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Jag tänkte att jag skulle försöka dela med mig lite av vår semester. Kanske inte varje dag, men en kortare sammanfattning lite då och då. 

Kommentera gärna så att jag vet vilka som läser :) 


28/6

Isak gick av jouren efter närmre 50 övertidstimmar på en vecka och vi firade in semestern med after work med VSBK på pizzeria Class. Tuva tyckte inte det var lika roligt eftersom att vi hade varit där på lunchmöte i två timmar med styrelsen i VSBK tidigare under dagen


29/6

Upp med tuppen och börja packa och förbereda. Jag var på Ica tidigare än någonsin. Men glömde såklart att köpa det typ viktigaste, blöjor. Så fick bli ytterligare en tripp på eftermiddagen. Just det. Självklart glömde jag storköpsrabatten så fick vända en gång på vägen dit. 

Dagen fortsatte med shopping i en rad olika butiker som var tvunget att avklaras före avfärd, sjävklart biltema, Specsavers, bokhandeln, öb, Lindex och så Ica igen förstås. 

Därefter skulle packningen påbörjas och böras ner. Började likna något vid 19-tiden. Men innan de sista detaljerna var på plats skulle klockan ha hunnit bli närmre 21 innan avgång. Vi beslutade att chilla och ge oss iväg tidigt nästa dag, lördag morgon. 


30/6

Sagt och gjort. Vi var nere i båten kl 8 och och tuffade ut en halvtimme senare. Ytterligare en halvtimme senare anlände vi Källö och semestern började på riktigt. 

Om man nu kan kalla det semester med en ettåring 😅 

Dags att förbereda lunchen och plocka iordning. 

Dagen susade förbi och framåt eftermiddagen anlände Anette o Johan. 

Tuva var vråltrött efter att bara ha sovit 25 min på hela dagen, mot hennes i vanliga fall 1,5hx2. Hon däckade kl 18 och vi kunde njuta av en kväll i andra vuxnas sällskap. 

Vi grillade och hade lite partaj med dragspel o grejer på klippan. Vi fick dessutom bevittna ett frieri som även stod sig dagen efter. En riktigt fin kväll med riktigt gott sällskap. 


1/7

Klockan är åtta upp o hoppa. 

Gött med sovmorgon! Tuva vaknade några gånger under gårdagskvällen och var därmed lite trött, vilket passade oss utmärkt på morgonkvisten. 

Vi packade väskan och gick till stranden. Där hängde vi hela dagen och hade det så gött. 


2/7

Favorit i repris. 

Ytterligare en dag med strandhäng. För mig och tuva. Isak hade lite jobb o höra på ön så han övergav oss mellan kl 11-16. Tuva har numer bestämt att hon föredrar att sova endast en gång mitt på dagen. Och det passar oss hur bra som helst. Då sover hon gött i skuggan när det är som varmast och morsan får en chans att sitta i solen med en bok. Win Win! 

När Isak var klar med sina sysslor tog han ett snabbt dopp i havet och sen var det åter till verkligen, typ middag, lek och förbereda inför nattning. Även om vi haft kanonväder höll vi verkligen tummarna för att vinden skulle lugna ner sig. Vår närmaste dröm skulle snart gå i uppfyllelse. Vi gnuggade våra händer, skålade 


Fortsättning följer.. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0